صندلی ارگونومیک چیست؟

صندلی ارگونومیک چیست

راه خلاصی از کمر درد و درد عضلانی_اسکلتی پیدا شد! آیا هنوز فکر می‌کنید، زمانی که کمردرد یا گردن‌درد گرفته‌اید، باید به سراغ خرید صندلی ارگونومیک بروید؟ این تفکر کاملا اشتباه است. با استفاده از صندلی ارگونومی از مبتلا شدن به درد کمر یا گردن آسوده باشید. صندلی ارگونومیک علاوه بر حفظ سلامتی، بهروری کاری شما را بالا خواهد برد.

در این مقاله در بلاگ راشن ویژگی‌ های صندلی ارگونومیک (Ergonomics) را می‌خوانید. همچنین تاثیر صندلی ارگونومی در سلامتی و بهروری کاری را متوجه خواهید شد. در این مقاله علاوه بر آشنایی با صندلی‌های ارگونومیک، شما را با نحوه انتخاب و ویژگی های یک صندلی مناسب با طراحی ارگونومی آشنا خواهیم کرد.

آیا شما یک کارمند هستید؟ شاید یک فریلنسر، کارمند دورکار یا حتی کارفرما باشید. به هرحال باید صندلی Ergonomics را برای بالابردن بهروری کاری و حفظ سلامتی خود استفاده کنید. با خواندن این مقاله راه خلاصی از درد گردن و کمر را پیدا خواهید کرد! تنها راه تضمین سلامت عضلانی_اسکلتی در هنگام نشستن، خرید صندلی ارگونومیک است!

صندلی ارگونومیک چیست و چه ویژگی‌ دارد؟

ارگونومی (Ergonomic) شاخه‌ای از علم مهندسی است‌، که به دنبال تعامل آسان و ایمن‌تر بین وسایلی مثل صندلی با انسان است. در واقع یک صندلی ارگونومیک، باید از اندام‌های مختلف در هنگام نشستن حمایت کند. صندلی های ارگونومیک طراحی شده‌اند تا وضعیت بهتر و راحتی را در هنگام نشستن برای بدن ایجاد کند.

دانش ارگونومی مراقب است، تا به سلامتی بدن شما آسیب وارد نشود.

پس می‌توانید نتیجه بگیرید که صندلی طبی یا ارگونومیک دقیقا برای بدن شما طراحی شده است. البته تنها یک سراحی ساده نه بلکه این طراحی قابلیت شخصی سازی زیادی به شما می‌دهد.

چرا باید از صندلی ارگونومیک استفاده کنیم

نوعی دیگر از صندلی‌های ارگونومیک، صندلی‌های پشت توری هستند. این صندلی‌ها باعث افزایش جریان هوا و جلوگیری از تعریق خواهد شد. برای آشنایی با صندلی پشت توری ارگونومیک لطفا مقاله صندلی اداری پشت توری چیست مراجعه کنید.

ویژگی صندلی ارگونومیک چیست؟ شخصی سازی بی نهایت برای بدن

ویژگی های صندلی ارگونومیک در ادامه می‌خوانید، وجه تمایز بین صندلی Ergonomic و معمولی است. البته در تولید این صندلی‌ها ممکن است، همه قابلیت‌ها با توجه به قیمت صندلی موجود نباشد. اما نبود برخی ویژگی‌ها به معنی کیفیت پایین محصول یا ارگونومی نبودن صندلی نیست. اصلی‌ترین ویژگی صندلی ارگونومیک حفظ سلامت عضلانی و اسکلتی بدن و افزایش بهره‌وری کاری است.

ویژگی صندلی ارگونومیک

ویژگی‌های صندلی ارگونومیک شامل موارد زیر است:

    1. قابلیت تنظیم ارتفاع نشیمن‌گاه
    2. قابلیت تنظیم عمق و زاویه نشیمن‌گاه
    3. دارای پشتیبان کمر و پشتی قابل تنظیم
    4. دسته‌های قابل تنظیم برای حفظ زاویه 90 درجه دست
    5. زیرسری برای کاهش درد گردن و سرشانه
    6. پایه چرخان برای حرکت راحت در اتاق
    7. کیفیت بالای مواد برای حفظ کارایی در 8 ساعت و 5 روز کاری

صندلی اداری ارگونومیک ضامن سلامتی بهروری کارمندان است.

برای خرید صندلی ارگونومیک و طبی مناسب باید نکاتی را در نظر بگیرید. مقاله راهنمای خرید صندلی اداری به همین دلیل برای شما آماده شده است. پس حتما پس از خواندن این مقاله ارگونومیک این مقاله را مطالعه کنید.

در بخش بعدی تاثیر طراحی ارگونومی صندلی را بررسی می‌کنیم.

آیا صندلی ارگونومی در سلامتی و بهروی کاری تاثیر دارد؟

صندلی اداری ارگونومیک مراقب است، تا بر روی عضلات و استخوان‌های بدن در هنگام نشستن فشار اضافی وارد نشود. نشستن تاثیر زیادی در ساختار ستون فقرات دارد. صندلی Ergonomic ساختار S مانند ستون فقرات را در هنگام نشستن حفظ می‌کند. همچنین طراحی ارگونومی صندلی باعث فشار کمتر بر روی ران‌ها، زانوها و همچنین پشت ران‌ها خواهد شد. در طراحی صندلی ارگونومیک طبی از خستگی از کتف و گردن، به خوبی جلوگیری و حمایت خواهد شد.

مقایسه صندلی معمولی با صندلی ارگونومی

با توجه به قابلیت شخصی سازی صندلی‌های Ergonomics افراد با توجه به شرایط بدنی خود صندلی را تنظیم می‌کنند. در نتیجه استفاده از صندلی اداری ارگونومیک باعث دوری از درد کمر، گردن، کتف و ستون فقرات خواهد شد. درد و مشکلات اسکلتی_عضلانی باعث کاهش بازدهی‌کاری و افزایش هزینه‌های اقتصادی خواهد شد. علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات روانی مانند عدم تمرکز، کاهش رضایت شغلی و زندگی از عوامل تاثیرگذار بر سلامت انسانی است، کاهش پیدا می‌کند.

استفاده از صندلی ارگونومیک اداری یک روش هک و افزایش عملکرد و بازدهی‌کاری است.

البته تنها با خرید یک صندلی ارگونومی سلامت شما تضمین نخواهد شد. باید به نحوه نشستن و حرکات کششی بعد از چند ساعت کار توجه کنید. اگر درخانه کار می‌کنید، حتما به یک صندلی کامپیوتر نیاز دارید. پس برای خرید بهتر راهنمای خرید صندلی کامپیوتر را مطالعه کنید.

درهنگام انتخاب صندلی Ergonomic به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب یک صندلی Ergonomic یک قاعده کلی ندارد، و باید با توجه به بدن و شرایط خود صندلی متناسب را انتخاب کنید. حال برای راحتی در سردرگمی انتخاب چند معیار کلی به شما توصیه می‌کنیم.

خرید صندلی ارگونومیک براساس فرم بدن

مواد و متریال ساخت صندلی مرغوب باشد، تا در طول استفاده‌های طولانی مدت کیفیت خود را از دست ندهد.

جنس رویه صندلی باید جریان هوای مناسبی داشته باشد، تا از تعریق جلوگیری کند.

صندلی ارگونومی حتما قابلیت تنظیم ارتفاع، بالشتک نشیمنگاه، پشتیبان کمری و همچنین دسته ها را داشته باشد.

چرخ‌ و پایه‌ها را متناسب با جنس زمین انتخاب کنید. برای مثال، بر روی فرش باید از چرخ‌های مقاوم‌تری استفاده کنید.

عرض و عمق صندلی طبی باید کاملا از بدن شما حمایت کند.

حتما به کیفیت مکانیز صندلی اداری توجه کنید، قطعه اصلی صندلی ارگونومیک مکانیزم است. پس حتما انواع مکانیزم صندلی اداری را بشناسید سپس خرید کنید.

پشتیبانی کامل از حالت S ستون فقرات رعایت شده باشد.

با در نظرگرفتن موارد بالا یک صندلی متناسب با بدن خود را خرید کنید. در روزهای ابتدای خرید خود، صندلی را با توجه به بدن خود شخصی سازی کنید. اگر صندلی متناسب بدن شما نبود، از قابلیت بازگشت کالا استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که صندلی‌های Ergonomi باعث افزایش چندبرابری راندمان کار و سلامتی خواهندشد.

از فروشگاه‌های معتبر صندلی را بخرید تا یک صندلی ارگونومی استاندارد داشته باشید. بورس خرید صندلی اداری ارگونومیک در ایران کجا است؟ پاسخ این سوال در خواندن مقاله مرکز فروش صندلی طبی در تهران قرار دارد.

خرید صندلی ارگونومیک؛ سلامتی و بازدهی را بخرید

خرید صندلی اداری ارگونومیک، یک گزینه منطقی برای دوری از دردهای ارتوپدی است. صندلی ارگونومی برای بیماران عروقی، ارتوپدی و کسانی که ساعات طولانی بر روی صندلی کار می‌کنند، گزینه‌ای ضروری بنظر می‌رسد. در این مقاله به پاسخ سوال صندلی ارگونومیک چیست رسیدید. همچنین تاثیرصندلی ارگونومیک اداری را در سلامتی و بازدهی کاری متوجه شده‌اید. طبق قول خود در ابتدای مقاله معیارهایی برای انتخاب بهتر صندلی با طراحی ارگونومیک را بیان کردیم.

لطفا در بخش نظرات چند نکته‌ای که از آن لذت برده‌اید را بیان کنید. بنظر شما مشخصات یک صندلی ارگونومیک مناسب چیست؟ لطفا سوال یا دیدگاهی، راجع‌به مقاله صندلی ارگونومی داشته‌اید را در بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید. اگر تجربه استفاده از صندلی ارگونومیک را دارید، برای کمک به دیگران در بخش نظرات، اشتراک بگذارید.

تولیدی صندلی اداری راشن، صندلی‌های مدیریتی را با ۳۶ ماه ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش ارائه می‌کند. در هنگام خرید صندلی اداری ۲۴ مدل چرم و ۱۶ مدل پارچه و همچنین ۲۴ مدل چرم و پارچه قابل سفارش است. برای خرید صندلی ارگونومیک یا دانستن قیمت صندلی ارگونومیک از تولیدی به قسمت محصولات و سپس صندلی اداری مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید عمده و تکی لطفا با شماره ۵۶۸۷۹۷۲۱_۰۲۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

صندلی طبی یا ارگونومیک در واقع از بدن در هنگام نشستن به طور کامل حمایت می‌کند. این صندلی باعث عدم فشار به عضلات و ستون فقرات خواهد شد. برای مثال طراحی پشتی صندلی ارگونومیک دقیقا شکل حالت ستون فقرات (حالت s) است.

اصلی‌ترین ویژگی صندلی ارگونومیک حمایت کامل از حالت S کمر و بدن است. همچنین صندلی اداری ارگونومیک باعث افزایش بهره وری و کاهش خستگی بدن خواهد شد. صندلی طبی یا ارگونومیک از درد های کمر، گردن و دردهای عضلانی و اسکلتی دیگر جلوگیری می‌کند.

10 پاسخ

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *