معرفی انواع مکانیزم صندلی‌های اداری

معرفی انواع مکانیزم صندلی‌های اداری

عمر صندلی اداری شما مساوی با کیفیت و مرغوبیت مکانیزم است! شاید این جمله کمی عجیب بنظر برسد. اما عمر صندلی اداری به مهم‌ترین قطعه آن یعنی مکانیزم بستگی دارد. از این جهت معرفی انواع مکانیزم صندلی‌های اداری، اهمیت پیدا می‌کند. بدانید که شناخت کارکرد و اهمیت مکانیزم‌ها برای تشخیص یک صندلی اداری باکیفیت لازم است.

در این مقاله بلاگ راشن، با انواع مکانیزم‌ها آشنا خواهیم شد. همچنین نحوه کارکرد مکانیزم‌ها، مزایا و معایب هر مدل را بررسی می‌کنیم. توضیحاتی درباره اجزای اصلی مکانیزم‌ها خواهیم خواند. همچنین یک نقد و بررسی کوتاه از مکانیزم‌ها در انتهای مقاله ارائه خواهدشد.

با دانستن پاسخ مکانیزم صندلی اداری چیست بهترین صندلی را انتخاب می‌کنید. با خواندن این مقاله و آشنایی با مکانیزم‌های صندلی کیفیت برتر را در صندلی اداری تشخیص خواهید داد.

اهمیت و کاربرد مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم صندلی اداری یک جزء مکانیکی و فلزی از صندلی‌های اداری است. مکانیزم‌ها امکان حرکت در صندلی اداری را مهیا می‌کنند. مکانیزم در پایین صندلی اداری نصب و وظیفه اتصال بدنه صندلی به جک و پایه را برعهده دارد. مکانیزم‌های صندلی اداری امکان تنظیم و حرکت در جهت‌های مختلف را ایجاد می‌کنند. مرغوبیت مکانیزم تاثیر زیادی در عمر مفید صندلی اداری دارد.
در هنگام خرید به نوع و کیفیت مکانیزم دقت کنید. چون تولید کننده با توجه به کیفیت صندلی اداری یک مکانیزم برای صندلی انتخاب خواهدشد.

5وظیفه مکانیزم در صندلی های اداری

جهت خرید صندلی اداری باکیفیت به قیمت تولیدی لطفا به صفحه صندلی اداری مراجعه کنید. تمامی محصولات راشن 36 ماه ضمانت و 10سال خدمات پس از فروش دارد.

دربخش بعدی انواع مکانیزم‌های صندلی اداری را توضیح خواهیم داد.

بررسی جامع انواع مکانیزم صندلی اداری

در این بخش مکانیزم‌های صندلی اداری را توضیح خواهیم داد. از روش کارکرد هر مکانیزم و خصوصیات آن صحبت خواهیم کرد. آیا با مکانیزم سینکرون یا مکانیزم بدون براکت آشنا هستید؟ مکانیزم خودتنظیمی، اسلایدی و زانویی چه کاربردی دارند؟ مزایا و معایب هر مکانیزم چیست؟ باخواندن این بخش پاسخ این سوالات را خواهید یافت.

برای خرید یک صندلی اداری با کیفیت نیاز به اطلاعات است. به همین دلیل ما برای شما مقاله راهنمای خرید صندلی اداری را آماده کرده‌ایم. این مقاله از خرید بدون کیفیت صندلی جلوگیری می‌کند!

مکانیزم تیلت یا بدون براکت

یکی از پرکاربرد‌ترین مکانیزم صندلی اداری، مکانیزم تیلت (Tilt) است. این مکانیزم به نام‌هایی مثل مکانیزم تیله‌ای، بدون تسمه و مکانیزم بدون براکت شناخته شده است. وظیفه مکانیزم بدون تسمه یا Tilt ایجاد حرکت همزمان پشتی و نشیمن‌گاه، در زمان وارد کردن فشار و استراحت کاربر است. این یعنی مکانیزم تیلت باعث حفظ زاویه ثابت بین پشتی و نشیمن‌گاه است.

مکانیزم تیلت

درصورتی که توسط کاربر به پشتی صندلی اداری فشار وارد شود. نشیمن‌گاه توسط مکانیزم بدون براکت به عقب حرکت می‌کند. در صورت جابجایی پشتی یا تکیه‌گاه صندلی اداری، نشیمن‌گاه برای حفظ زاویه به عقب خواهد رفت.

معنی کلمه تیلت، کج‌شدن است و این مکانیزم باعث ثابت ماندن زاویه بین نشیمن‌‌گاه و پشتی صندلی اداری است. در صندلی‌های اداری که از مکانیزم تیلت استفاده می‌کنند، باید نشیمن‌گاه و پشتی را یک قطعه پیوسته در نظر گرفت.

مکانیزم سینکرون یا Synchronise

مکانیزم سینکرون نیز مثل مکانیزم تیلت پرکاربرد اما پیشرفته‌تر است. سینکرون به اسم‌هایی مثل مکانیزم سینکرو، تسمه‌دار یا مکانیزم براکت‌دار معروف است. در مکانیزم سینکرو حرکت بین پشتی و نشمین صندلی، غیرهمرمان است. برخلاف مکانیزم تیلت حرکت بین کفی صندلی اداری و پشتی آن مستقل است.

 

مکانیزم سینکرون

البته حرکت مستقل مکانیزم براکت‌دار به معنی ناهماهنگی نیست. مکانیزم سینکرون در دو نوع نسبت 1 به 2.5 یا 1 به 3 تولید شده است. این یعنی اگر با پشتی 21 درجه به عقب بروید تغییر 7 درجه‌ای در نشیمن‌گاه اتفاق می‌افتد. مکانیزم سینکرون به نسبت تیلت در صندلی‌های اداری، راحتی بیشتری ایجاد می‌کند.

آیا تمایل دارید خرید صندلی کارشناسی با مکانیزم براکت دار و 36 ماه ضمانت را تجربه کنید؟ جهت تهیه یک صندلی اداری با کیفیت از نوع کارشناسی به صفحه صندلی کارشناسی مراجعه کنید.

تفاوت بین مکانیزم تیلت و سینکرو

تنها تفاوت مکانیزم‌های سینکرو و تیلت وجود براکت است. قطعه براکت اجازه حرکت مستقل بین نشیمن‌گاه و پشتی را فراهم می‌کند. اگر دسته صندلی به نشیمن و پشتی متصل باشد، تغییر زاویه بین نشیمن‌گاه و پشتی ممکن نیست. این یعنی صندلی دارای مکانیزم سینکرون نیست و از نوع L یا تیلت است.

مکانیزم L؛ ساده‌ترین مکانیزم صندلی اداری

یکی از ساده‌ترین مکانیزم‌ صندلی، مکانیزم L است. این مکانیزم از دو بخش کفی و ستون L مانند تشکیل شده‌است. در مکانیزم L تنها پشتی صندلی قابلیت جابجایی دارد. در صندلی‌هایی که دارای مکانیزم L هستند نشیمن‌گاه ثابت است، و تنها تکیه‌گاه قابلیت خم شدن تا زاویه خاصی را دارد. معمولا از این مکانیزم در صندلی‌هایی با مصارف خانگی یا صندلی‌های ساده کارمندی استفاده خواهدشد.

در مکانیزم L تکیه‌گاه صندلی تا زاویه خاصی خم و توسط فنر به حالت عادی خود باز می‌گردد.

مکانیزم زانویی Knee در صندلی های مدیریتی

مکانیزم زانویی در صندلی‌های سنگین و مدیریتی کاربرد دارد. مکانیزم Knee یا اتوبوسی در مدل های سینک و تیلت تولید شده است. تفاوت بین مکانیزم زانویی و دیگر مکانیزم‌ها، فاصله بین محور دوارن و محل نصب جک(محل تحمل بار) است. این فاصله باعث ایجاد دوران راحت‌تر و همچنین تجربه نشستن بهتر در صندلی‌های مدیریتی خواهد شد.

بهترین مکانیزم صندلی مدیریتی، مکانیزم زانویی Knee است.

خرید صندلی مدیریتی باکیفیت با قیمت مناسب دغدغه شما است؟ پس همین حالا مقاله راهنمای خرید صندلی مدیریتی را بخوانید.

محل نصب مکانیزم اتوبوسی در وسط نشیمن‌گاه یا زیر زانو است. به همین دلیل به مکانیزم زانویی معروف است. مکانیزم اتوبوسی راز پنهان راحتی صندلی مدیریتی ارگونومیک است. با مراجعه به بخش محصولات سپس صندلی مدیریتی این مشکل را با قیمت و کیفیت حل کنید. راستی ضمانت و خدمات پس از فروش به همراه ۵۰ نوع پارچه درخدمت شماست.

مکانیزم زانویی

مکانیزم کلاچی؛ صفحات موازی برای کنترل زاویه

مکانیزم کلاچی مانند کلاچ خودرو عمل می‌کند. و با یک سری از صفحات موازی، جهت کنترل زاویه پشتی صندلی طراحی شده است. با استفاده از اهرم یا کلاچ صندلی، کاربر می‌تواند زاویه دلخواه خود را با فشار بر روی پشتی انتخاب کند. پس از انتخاب زاویه دلخواه و رها کردن کلاچ، صندلی در زاویه قفل و ثابت خواهدشد. مکانیزم کلاچی به دلیل احتمال ضربه به کاربر در صندلی‌های اداری کمتر استفاده دارد.

مکانیزم اسلاید؛ مکانیزمی برای صندلی چندکاربره

مکانیزم یا حالت اسلاید در صندلی اداری، امکان حرکت افقی نشین‌گاه را فراهم می‌کند. این قابلیت برای صندلی‌هایی که چند کاربر(با قد‌های مختلف) دارند مناسب است. مکانیزم اسلاید برای راحتی بیشتر کاربر و کنترل عمق و حرکت نشیمن بکارمی‌رود.

مکانیزم خودتنظیمی؛‏ تعیین زاویه پشتی با وزن کاربر

مکانیزم خودتنظیمی یکی از جدیدترین طراحی موجود بازار است. این مکانیزم با حذف فنر تنظیم دستی ظاهری شکیل‌تر به صندلی اداری می‌دهد. مکانیزم خودتنظیمی به جای استفاده از یک فنر، مجموعه‌ای از فنر را برای تشخیص نیروی وزن کاربر و میزان فشار بر روی پشتی استفاده می‌کند. این یعنی مکانیزم خودتنظیم به کمک وزن زاویه خاصی را در پشتی ایجاد می‌کند. تا کاربر راحتی بیشتری احساس کند.

نقد و بررسی مکانیزم‌های صندلی اداری

مکانیزم L یکی از ساده‌ترین مکانیزم‌ها در صندلی است. این مکانیزم بیشتر در صندلی‌های ساده و خانگی مصرف خواهدشد. مکانیزم تیلت یا بدون براکت یکی از پرکاربردترین مکانیزم‌ها در صندلی اداری است. این مکانیزم پشتی و نشیمن‌گاه را در یک زاویه ثابت به نسبت هم قرار می‌دهد.

در مکانیزم سینکرون حرکت بین نشیمن‌گاه و پشتی مستقل اما دارای نسبت ثابت است. این مکانیزم راحتی بیشتر در مقابل مکانیزم‌های تیلت و L دارد. مکانیزم زانویی در صندلی‌های مدیریتی کاربرد دارد و راحت ترین تجربه را به کاربر انتقال می‌دهد. مکانیزم اسلاید هم برای صندلی‌ها‌یی با کاربرد چند نفره مناسب است.

مکانیزم کلاچی به دلیل احتمال واردکردن ضربه‌ به کاربر کم مصرف است. درنهایت مکانیزم خودتنظیمی یکی از جدیدترین طراحی‌ها در مکانیزم است. این مکانیزم با توجه به وزن کاربر زاویه را تنظیم می‌کند.

صندلی مدیریتی و کارمندی بهترین صندلی‌های موجود بازار هستند. جهت آشنایی با این صندلی و دانستن تفاوت‌ها، لطفا مقاله مقایسه صندلی مدیریتی با کارمندی مراجعه گنید.

معرفی اجزای مکانیزم صندلی اداری

مهم‌ترین کارکرد مکانیزم اتصال بدنه صندلی به جک و چرخ است. کارکرد پراهمیت دیگر مکانیزم در صندلی اداری قابلیت تنظیم ارتفاع و میزان درجه پشتی است.

جک تنظیم کننده ارتفاع
این جک در مکانیزم وظیفه دارد تا ارتفاع صندلی را تنظیم کند.

  1. اهرم جک
    تمامی مکانیزم ها دارای اهرم جک برای تنظیم ارتفاع هستند.
  2. بخش استکانی
    میزان روان بودن حرکت پشتی صندلی را تنظیم می‌کند.
  3. اهرم قفل زاویه
    این قطعه در واقع وظیفه قفل کردن مکانیزم در زاویه خاصی را برعهده دارد.

خرید با کیفیت مکانیزم و صندلی اداری از تولیدی

مقاله معرفی انواع مکانیزم صندلی های اداری به پایان رسید. دراین مقاله با انواع مکانیزم‌ها آشنا شده‌ایم. دانستیم که کیفیت مکانیزم رابطه مستقیم با طول عمر صندلی اداری دارد. همچنین با نحوه کارکرد و وظایف مکانیزم در صندلی اداری آشنا شدیم. همچنین مزایا و معایب هر مکانیزم را بررسی کردیم.

چند نکته‌ای که از خواندن آن لذت برده‌اید را در بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید. همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید. چه نکته‌ای از این مقاله یادگرفته‌اید؟ ما منتظر شما دربخش دیدگاه همین مقاله هستیم.

لطفا از بخش فروشگاه از محصولات ما در حوزه صندلی و مبلمان اداری دیدن فرمایید. آیا می‌دانید تمامی محصولات راشن 36 ماه ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش دارد؟ همچنین شرکت راشن 30 نماینده فعال در سراسر کشور دارد. ما با تجربه 20 ساله و افتخارات خود همواره در کوشش جلب رضایت مشتری هستیم. جهت ارتباط با کارشناسان ما با شماره 56879721-021 تماس بگیرید. از شنیدن صدای شما خوشحال خواهیم شد.

سوالات متداول

مکانیزم تیلت، مکانیزم سینکرون، مکانیزم L، مکانیزم زانویی Knee، مکانیزم کلاچی، مکانیزم اسلاید و مکانیزم خودتنظیمی مکانیزم صندلی های اداری هستند.
وظیفه اصلی مکانیزم صندلی های اداری اتصال بدنه به جک ارتفاع و پایه چرخان است. همچنین امکان تنظیم حرکت به عهده مکانیزم صندلی است. تنظیم ارتفاع، میزان فشار پشتی، تنظیم قفل شدگی پشتی و کنترل حرکت پشتی به عهده مکانیزم‌های صندلی ادار ی است.

یک پاسخ

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *